Co zrobić z zawieszeniem, zeby bylo komfortowo?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MiKruS
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 7976

    #26
    Bardzo fajne sugestie Panowie. Rzeczywiscie jest szansa, ze uda sie cos dopasowac bez ogromnych kosztow.
    TDI 205PS

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez bernardo
      Zamieszczone przez BioBogon
      A który konkretnie model tej Kayaby? Jakiś specjalny czy zwykły zamiennik seryjnych amorów?
      Tak dokładnie są to amory Exel-G Twin Tube Gas - krótki opis
      z numerami katalogowymi odpowiednio:
      334812 na przód
      343298 na tył
      ile taka przyjemnosc kosztuje ?

      Komentarz

      • EŁ
        L&K
        • 2004
        • 1168
        • Octavia III (5E3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

        #28
        Zamieszczone przez MiKruS
        Zibi, Powerflexy ..... Podobno poteguja efekt rozklekotania samochodu.
        :shock:

        a podobno Kopernik była kobietą :lol:

        a tak powaznie.....polecam Weiteca....najprostszy zestawik -35mm spreżyny + amoryzatory ( bodajże Alko Sport czy jakos tak), połaczenie w miare komfortu z dosć dobrym prowadzeniem....woze na tym i dziecko i żone i za przeproszeniem tesciową emerytke :lol: i nikt nie narzeka....a sam jak kce poszaleć tez nie narzekam 8)
        A co do wytrzymalosci to zrobiłem juz na nich 40 tys i nic nie cieknie i sa ok....B6 po tym przebiegu juz były po pierwszej regeneracji tyłów bo ciekły..... :?

        Komentarz

        • Zibi
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 491

          #29
          Zamieszczone przez Samiec
          Panowie ,a sportowy stabilizator co daje ? :roll: Gdzie widzialem ze sprzedaja takie do golfow 4 i sie tak zastanawiam co by wymiana tego dala :roll:
          a) zmienia charakterystyke pracy podwozia w zakretach - dzieki odpowiednim stabilizatorom mozesz korygowac podsterownosc i nadsterownosc auta dazac do bardziej neutralnej charakterystyki

          b) jest niezbedne przy duzych obnizeniach - producenci zawieszen gwintowanych badz bardziej ostrych zestawow silnie zalecaja ich stosowanie przy obnizeniach rzedu -45 mm

          Chlopaki z UK (briskoda.net) bardzo chwala tylni stabilizator Neuspeed-a 28 mm na srednim ustawieniu.



          Pozdrawiam
          Zibi

          Komentarz

          • Zoltar
            Rider
            • 2005
            • 722

            #30
            Twardy amorek z seryjną sprężyną... Jedyne TANIE i skuteczne rozwiązanie

            Polecam Kyb i Al-ko


            Sprawdzę Ci Mikrus cenę takich amorków.

            Potrzebujesz fakturę ?
            www.soft-car.pl
            www.chiptuning-gdansk.pl


            - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
            - Wyłączanie DPF
            - Hamownia Obciążeniowa

            Komentarz

            • MiKruS
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7976

              #31
              Zamieszczone przez Zoltar
              Twardy amorek z seryjną sprężyną... Jedyne TANIE i skuteczne rozwiązanie

              Polecam Kyb i Al-ko


              Sprawdzę Ci Mikrus cenę takich amorków.

              Potrzebujesz fakturę ?
              Dzieki Zoltar - idze PW :arrow:

              Przy okazji - dziekuje Ci serdecznie, Bernardo, za mozliwosc przejechania sie Twoja Skodzianą.

              Moje uwagi sa takie - samochod dobrze sie prowadzi (czuc w nim energie) - ladnie wybiera nierownosci. Generalnie prowadzilo sie duzo lepiej niz Octe na seryjnym zawiasie, ktora mialem okazje ostatnio prowadzic.
              Niestety fura nadal sie kladzie zauwazalnie, ale jednak jest to na powiedzmy akceptowalnym poziomie jesli ktos nie ma szczegolnie sportowych wymagan

              Ogolnie - mimo, iz do idealu (GOLF GTI ) jeszcze brakuje, to wrazenia mialem pozytywne.
              TDI 205PS

              Komentarz

              • bernardo
                L&K
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1083

                #32
                Zamieszczone przez MiKruS
                Przy okazji - dziekuje Ci serdecznie, Bernardo, za mozliwosc przejechania sie Twoja Skodzianą.
                ...
                k

                p.s.
                ale sobie zaspamowałem :szeroki_usmiech

                Faktycznie jeszcze fura się na boki buja, ale w porównaniu z bujaniem jakie miałem na serii :shock: to niezły upgrade nastąpił.
                Żeby tak dało się zminimalizować "to" bujanie bez utwardzania tego co jest to by było już całkiem całkiem.
                Ja jestem zadowolony mimo wzystko, przy górnych prędkościach gablota zupełnie inaczej się prowadzi :diabelski_usmiech
                aczkolwiek...
                NajtFukinPatrol North-West
                Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
                WhitePride :smokedevil

                6,92 s do setki by DGW

                Komentarz

                • Samiec
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 4287
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #33
                  Kazdy mowi ze seaty sie lepiej prowadza ,mniejsze przechyly maja itp
                  Czy moglby ktos luknac w etce czy roznia sie sprezyny i amorki w leonie/toledo od tych skodowskich :roll: Lub cos moze jeszcze w zawiasie.
                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                  Komentarz

                  • Uki
                    Ambiente
                    • 2005
                    • 139

                    #34
                    Zaczynajac od poczatku.

                    Mikrus wedlug mnie najlepeszym rozwiazaniem bedzie seryjan sprezyna i twardy amorek. Nigdy inaczej bo auto naprawde prowadzi sie jak "dziwka" k

                    Jezeli chodzi o seata to faktycznie wczoraj leon zadziwil mnie swoim prowadzeniem. Na kartoflanych zimowkach 195/65/15 pokonalem taki zakret ktorego fabią na b6 ledwo co sie trzymałem :twisted: ... wiec cos w tym jest.

                    W sosbte zakladam B8 i eibach do leona wiec jezeli ktos jest ciekawy co z tego wyjdzie to chetnie sie podziele swoimi odczuciami

                    Odnoszac sie do seryjnego zawieszenia to prawda jest to ze ibiza ma w serii koszmarne i bezsensownie twarde zawiesznie. :evil:
                    Uki
                    Premium Car Care - Auto Kosmetyka

                    S-maxD
                    V 50

                    325ic

                    Komentarz

                    • Tymon
                      RS
                      • 2004
                      • 2970

                      #35
                      Uki, ale kto tu mówi o Ibizce :wink:
                      W sosbte zakladam B8 i eibach do leona wiec jezeli ktos jest ciekawy co z tego wyjdzie to chetnie sie podziele swoimi odczuciami
                      Hm...ja mam taki sam zamiar, ale chyba z B6, już sam nie wiem :roll:

                      Pozdro :szeroki_usmiech
                      Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                      Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                      BMW serii 3... Radość z jazdy.

                      Komentarz

                      • Uki
                        Ambiente
                        • 2005
                        • 139

                        #36
                        Zamieszczone przez MiKruS
                        Podobny efekt jest w seryjnej Ibizie Sport. Auto trzesie jak jasna cholera, a w zakretach i tak sie kladzie... :?
                        A juz np. ŚP Yasieq zalozyl do tej samej Ibizy zestaw, na ktorym samochod prowadzil sie o niebo lepiej, a drgan nie bylo takich duzych jak na serii.
                        Uki
                        Premium Car Care - Auto Kosmetyka

                        S-maxD
                        V 50

                        325ic

                        Komentarz

                        • Tymon
                          RS
                          • 2004
                          • 2970

                          #37
                          Uki, Respect k
                          Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                          Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                          BMW serii 3... Radość z jazdy.

                          Komentarz

                          • Uki
                            Ambiente
                            • 2005
                            • 139

                            #38
                            Tymon, Tylko B8. B6 jest do seryjnych sprezyn. A B8 do krótszych. Poza tym cena prawie taka sama.
                            Uki
                            Premium Car Care - Auto Kosmetyka

                            S-maxD
                            V 50

                            325ic

                            Komentarz

                            • BioBogon
                              Elegance
                              • 2005
                              • 921

                              #39
                              Wczoraj wymieniłem amory na Kayaba Exel-G Twin Tube Gas takie dokładnie jak pisał Bernardo. Jest lepiej i w sumie jestem bardzo zadowolony. Dużo nie jeździłem, ale droga do pracy, gdzie dziury mam obcykane, więc mogę porównać.

                              Dodanie plusy:
                              - zmniejszyło się znacznie bujanie przód-tył - auto nie nurkuje tak przy hamowaniu
                              - auto sprawia wrażenie zawartego (może to przez brak bujania), bardziej jest wrażliwe na kierownice i jakoś lepiej czuć drogę
                              - małe poprzeczne nie równości przestały być odczuwalne np. tarka przed światłami
                              - ogólnie jest ciszej tzn. mniej stuka (ale to chyba przez)
                              - wydaje mi się (nie sprawdzałem linijką), że przód jest delikatnie wyżej zawieszony, czyli będzie mniejsze ryzyko szorowania miską po drodze

                              Bez zmian:
                              - samochód dalej wychyla się na zakrętach, może trochę mniej, ale oczekiwałbym, że będzie większa poprawa
                              - na większych dziurach hałasuje tak samo

                              Ujemne plusy:
                              - jest bardziej twardo zwłaszcza na kostce czuć drgania (klucze mi zaczęły dzwonić w schowku)
                              - samochód podskakuje bardziej na większych uskokach i górkach

                              Cała operacja kosztowała mnie około 1kzł i uważam, że poprawa jazdy jest warta tej kasy. Ciekawe czy to ogólnie dobre wrażenie zmieni się mocno jak z czasem będą się nowe amorki zużywały.
                              Leon FR 2.0TDI 170KM

                              Komentarz

                              • bernardo
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 1083

                                #40
                                Zamieszczone przez BioBogon
                                wydaje mi się (nie sprawdzałem linijką), że przód jest delikatnie wyżej zawieszony
                                Chyba rzeczywiście tak jest, co mi pasuje bo wcześniej co chwilę zdejmowałem czeszkę z krawężników a teraz ten problem na tych samych krawężnikach nie ma miejsca... (wg mnie na oko coś około 1 - 1,5cm wyżej, może...)
                                Odczucie poprawy jest znaczne gdy zaczniesz się wkręcać na górne prędkości, jest pewniej i bezpieczniej. ("gierkówka" najlepsza do testowania ze swoimi koleinami :diabelski_usmiech )
                                Co do reszty mam podobne wrażenia, tylko u mnie na kostce nie czuć aż tak drgań.
                                Być może autka nasze się inaczej zachowują ze względu na fakt, że obaj mamy na tyle amorki przypisane kombi z tą różnicą, że ja mam HB... Być może latamy na różnych obręczach (ja mam ori stalowy design :lol: )
                                Poturlamy się i zobaczymy co będzie dalej 8)
                                No to jest nas już dwóch betatesterów :wink:
                                aczkolwiek...
                                NajtFukinPatrol North-West
                                Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
                                WhitePride :smokedevil

                                6,92 s do setki by DGW

                                Komentarz

                                • BioBogon
                                  Elegance
                                  • 2005
                                  • 921

                                  #41
                                  Jeżdże na 205/55R16 aluminowych, na trasie jeszcze nie śmigałem i sprawdze w weekend na autostradzie przy obciążonym samochodzie
                                  Leon FR 2.0TDI 170KM

                                  Komentarz

                                  • Nexus6
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 4847
                                    • Volkswagen

                                    #42
                                    Zamieszczone przez Uki
                                    Tymon, Tylko B8. B6 jest do seryjnych sprezyn. A B8 do krótszych. Poza tym cena prawie taka sama.
                                    tyle teorii, B6 jest zarówno do standardowych, jak i do obniżonych sprężyn,
                                    a B8 mimo że są dedykowane do obnizonych sprężyn współpracują też ze standardowymi - przetestowane na sobie :diabelski_usmiech
                                    With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                    Komentarz

                                    • BioBogon
                                      Elegance
                                      • 2005
                                      • 921

                                      #43
                                      Dzisiaj ciąg dalszy mojego piania nad nowymi amorami :wink:

                                      Miałem przejażdżkę w trasę i po autostradzie i jest pełen miód!! Auto jest bardzo stabilne i lepiej je czuć przy prędkościach 150-170km/h, a na poprzednich amorach i oponach tak nie było. Samochód wyraźnie mniej się wychyla przy przyśpieszaniu i hamowaniu.

                                      Ogólnie wniosek z dzisiejszych testów jest taki, że seryjne amory i matadory 195 szerokie trzeba koniecznie zmienić i jakbym wiedział, że różnica będzie taka to zrobiłbym to zaraz po kupieniu samochodu. Ale co tam człowiek uczy się na własnym doświadczeniu
                                      Leon FR 2.0TDI 170KM

                                      Komentarz

                                      • Nexus6
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 4847
                                        • Volkswagen

                                        #44
                                        BioBogon, zmień jeszcze sprężyny, a poczujesz się jak w gokarcie :diabelski_usmiech
                                        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                        Komentarz

                                        • BioBogon
                                          Elegance
                                          • 2005
                                          • 921

                                          #45
                                          Chętnie bym dał krótsze spężyny, ale boje się o miskę olejową, poza tym hamują mnie ograniczone fundusze

                                          A można dać spężyny od RSa do seryjnych amorów i będzie to miało jakiś sens?
                                          Leon FR 2.0TDI 170KM

                                          Komentarz

                                          • djczas
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 9612

                                            #46
                                            jak już robić spregi od rs to zrobić odrazu z amorkami b8 idealne rozwiązanie a auto sie super prowadzi

                                            Komentarz

                                            • misiekwaw
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 7715
                                              • Ford

                                              #47
                                              różnica w twardości zawieszenia między B6 + ori springi i B6 + springi RS jest prawie żadna (niewyczuwalna dla kogos kto o niej nie wie :zlosnik a w jakości prowadzenia i wyglądzie :zlosnik: IMHO znaczna 8)
                                              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                              http://www.disi-tune.pl
                                              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                              Był WRX
                                              Była Octa

                                              Komentarz

                                              • TommyLee
                                                Ambiente
                                                • 2006
                                                • 179

                                                #48
                                                No to mam zagwozdkę.
                                                W ASKO na Ostroroga mechanik polecał mi Sachsy (270 zł z wymianą) i to w dodatku taniej niż KAYABę (285 zł), natomiast w innym serwisie (Auto Blak) polecali właśnie KAYABę i też za 270 zł (220+50 montaż). To które wybrać?
                                                Samochodem jeździ głównie żona, więc obniżanie i utwardzanie nie wchodzi w rachubę, poza tym wielkich prędkości też nie osiąga. Z drugiej strony to kombi strasznie się buja i przyciera osłoną silnika o wszystko co wystaje.

                                                A może warto kupić amorki na allegro? Cena jest dużo niższa? Podpowiedzcie gdzie kupujecie takie rzeczy.

                                                Komentarz

                                                • BioBogon
                                                  Elegance
                                                  • 2005
                                                  • 921

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez TommyLee
                                                  Z drugiej strony to kombi strasznie się buja i przyciera osłoną silnika o wszystko co wystaje.
                                                  U mnie po zmianie na KYB Excel-G, co napisałem powyżej, zmniejszył się zdecydowanie efekt bujania przód-tył i IMO ryzyko ciorania miską po asfalcie jest dużo mniejsze.

                                                  Zamieszczone przez TommyLee
                                                  Podpowiedzcie gdzie kupujecie takie rzeczy.
                                                  Ja kupiłem KYB w www.sklepmoto.pl Było trochę problemów z przesyłką, ale za sprawą Poczty Polskiej i leniwych listonoszy, więc radze brać wysyłkę kurierem jakby co.
                                                  Leon FR 2.0TDI 170KM

                                                  Komentarz

                                                  • zefirstorm
                                                    Ambiente
                                                    • 2006
                                                    • 152

                                                    #50
                                                    a springi od RS obniżają coś czy tylko są twardsze?
                                                    ASV 147PS@307Nm

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...