Bardzo fajne sugestie Panowie. Rzeczywiscie jest szansa, ze uda sie cos dopasowac bez ogromnych kosztow.
Co zrobić z zawieszeniem, zeby bylo komfortowo?
Zwiń
X
-
lec
Zamieszczone przez bernardoZamieszczone przez BioBogonA który konkretnie model tej Kayaby? Jakiś specjalny czy zwykły zamiennik seryjnych amorów?
z numerami katalogowymi odpowiednio:
334812 na przód
343298 na tył
Komentarz
-
Zamieszczone przez MiKruSZibi, Powerflexy ..... Podobno poteguja efekt rozklekotania samochodu.
a podobno Kopernik była kobietą :lol:
a tak powaznie.....polecam Weiteca....najprostszy zestawik -35mm spreżyny + amoryzatory ( bodajże Alko Sport czy jakos tak), połaczenie w miare komfortu z dosć dobrym prowadzeniem....woze na tym i dziecko i żone i za przeproszeniem tesciową emerytke :lol: i nikt nie narzeka....a sam jak kce poszaleć tez nie narzekam 8)
A co do wytrzymalosci to zrobiłem juz na nich 40 tys i nic nie cieknie i sa ok....B6 po tym przebiegu juz były po pierwszej regeneracji tyłów bo ciekły..... :?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SamiecPanowie ,a sportowy stabilizator co daje ? :roll: Gdzie widzialem ze sprzedaja takie do golfow 4 i sie tak zastanawiam co by wymiana tego dala :roll:
b) jest niezbedne przy duzych obnizeniach - producenci zawieszen gwintowanych badz bardziej ostrych zestawow silnie zalecaja ich stosowanie przy obnizeniach rzedu -45 mm
Chlopaki z UK (briskoda.net) bardzo chwala tylni stabilizator Neuspeed-a 28 mm na srednim ustawieniu.
Pozdrawiam
Zibi
Komentarz
-
-
Twardy amorek z seryjną sprężyną... Jedyne TANIE i skuteczne rozwiązanie
Polecam Kyb i Al-ko
Sprawdzę Ci Mikrus cenę takich amorków.
Potrzebujesz fakturę ?www.soft-car.pl
www.chiptuning-gdansk.pl
- Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
- Wyłączanie DPF
- Hamownia Obciążeniowa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZoltarTwardy amorek z seryjną sprężyną... Jedyne TANIE i skuteczne rozwiązanie
Polecam Kyb i Al-ko
Sprawdzę Ci Mikrus cenę takich amorków.
Potrzebujesz fakturę ?
Przy okazji - dziekuje Ci serdecznie, Bernardo, za mozliwosc przejechania sie Twoja Skodzianą.
Moje uwagi sa takie - samochod dobrze sie prowadzi (czuc w nim energie)- ladnie wybiera nierownosci. Generalnie prowadzilo sie duzo lepiej niz Octe na seryjnym zawiasie, ktora mialem okazje ostatnio prowadzic.
Niestety fura nadal sie kladzie zauwazalnie, ale jednak jest to na powiedzmy akceptowalnym poziomie jesli ktos nie ma szczegolnie sportowych wymagan
Ogolnie - mimo, iz do idealu (GOLF GTI) jeszcze brakuje, to wrazenia mialem pozytywne.
TDI 205PS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MiKruSPrzy okazji - dziekuje Ci serdecznie, Bernardo, za mozliwosc przejechania sie Twoja Skodzianą.
...k
p.s.
ale sobie zaspamowałem :szeroki_usmiech
Faktycznie jeszcze fura się na boki buja, ale w porównaniu z bujaniem jakie miałem na serii :shock: to niezły upgrade nastąpił.
Żeby tak dało się zminimalizować "to" bujanie bez utwardzania tego co jest to by było już całkiem całkiem.
Ja jestem zadowolony mimo wzystko, przy górnych prędkościach gablota zupełnie inaczej się prowadzi :diabelski_usmiechaczkolwiek...
NajtFukinPatrol North-West
Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
WhitePride :smokedevil
6,92 s do setki by DGW
Komentarz
-
-
Zaczynajac od poczatku.
Mikrus wedlug mnie najlepeszym rozwiazaniem bedzie seryjan sprezyna i twardy amorek. Nigdy inaczej bo auto naprawde prowadzi sie jak "dziwka"k
Jezeli chodzi o seata to faktycznie wczoraj leon zadziwil mnie swoim prowadzeniem. Na kartoflanych zimowkach 195/65/15 pokonalem taki zakret ktorego fabią na b6 ledwo co sie trzymałem :twisted: ... wiec cos w tym jest.
W sosbte zakladam B8 i eibach do leona wiec jezeli ktos jest ciekawy co z tego wyjdzie to chetnie sie podziele swoimi odczuciami
Odnoszac sie do seryjnego zawieszenia to prawda jest to ze ibiza ma w serii koszmarne i bezsensownie twarde zawiesznie. :evil:
Komentarz
-
-
Uki, ale kto tu mówi o Ibizce :wink:
W sosbte zakladam B8 i eibach do leona wiec jezeli ktos jest ciekawy co z tego wyjdzie to chetnie sie podziele swoimi odczuciami
Pozdro :szeroki_usmiechŻycie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
BMW serii 3... Radość z jazdy.
Komentarz
-
-
Wczoraj wymieniłem amory na Kayaba Exel-G Twin Tube Gas takie dokładnie jak pisał Bernardo. Jest lepiej i w sumie jestem bardzo zadowolony. Dużo nie jeździłem, ale droga do pracy, gdzie dziury mam obcykane, więc mogę porównać.
Dodanie plusy:
- zmniejszyło się znacznie bujanie przód-tył - auto nie nurkuje tak przy hamowaniu
- auto sprawia wrażenie zawartego (może to przez brak bujania), bardziej jest wrażliwe na kierownice i jakoś lepiej czuć drogę
- małe poprzeczne nie równości przestały być odczuwalne np. tarka przed światłami
- ogólnie jest ciszej tzn. mniej stuka (ale to chyba przez)
- wydaje mi się (nie sprawdzałem linijką), że przód jest delikatnie wyżej zawieszony, czyli będzie mniejsze ryzyko szorowania miską po drodze
Bez zmian:
- samochód dalej wychyla się na zakrętach, może trochę mniej, ale oczekiwałbym, że będzie większa poprawa
- na większych dziurach hałasuje tak samo
Ujemne plusy:
- jest bardziej twardo zwłaszcza na kostce czuć drgania (klucze mi zaczęły dzwonić w schowku)
- samochód podskakuje bardziej na większych uskokach i górkach
Cała operacja kosztowała mnie około 1kzł i uważam, że poprawa jazdy jest warta tej kasy. Ciekawe czy to ogólnie dobre wrażenie zmieni się mocno jak z czasem będą się nowe amorki zużywały.Leon FR 2.0TDI 170KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BioBogonwydaje mi się (nie sprawdzałem linijką), że przód jest delikatnie wyżej zawieszony
Odczucie poprawy jest znaczne gdy zaczniesz się wkręcać na górne prędkości, jest pewniej i bezpieczniej. ("gierkówka" najlepsza do testowania ze swoimi koleinami :diabelski_usmiech )
Co do reszty mam podobne wrażenia, tylko u mnie na kostce nie czuć aż tak drgań.
Być może autka nasze się inaczej zachowują ze względu na fakt, że obaj mamy na tyle amorki przypisane kombi z tą różnicą, że ja mam HB... Być może latamy na różnych obręczach (ja mam ori stalowy design :lol: )
Poturlamy się i zobaczymy co będzie dalej 8)
No to jest nas już dwóch betatesterów :wink:aczkolwiek...
NajtFukinPatrol North-West
Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
WhitePride :smokedevil
6,92 s do setki by DGW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez UkiTymon, Tylko B8. B6 jest do seryjnych sprezyn. A B8 do krótszych. Poza tym cena prawie taka sama.
a B8 mimo że są dedykowane do obnizonych sprężyn współpracują też ze standardowymi - przetestowane na sobie :diabelski_usmiechWith age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Dzisiaj ciąg dalszy mojego piania nad nowymi amorami :wink:
Miałem przejażdżkę w trasę i po autostradzie i jest pełen miód!! Auto jest bardzo stabilne i lepiej je czuć przy prędkościach 150-170km/h, a na poprzednich amorach i oponach tak nie było. Samochód wyraźnie mniej się wychyla przy przyśpieszaniu i hamowaniu.
Ogólnie wniosek z dzisiejszych testów jest taki, że seryjne amory i matadory 195 szerokie trzeba koniecznie zmienić i jakbym wiedział, że różnica będzie taka to zrobiłbym to zaraz po kupieniu samochodu. Ale co tam człowiek uczy się na własnym doświadczeniuLeon FR 2.0TDI 170KM
Komentarz
-
-
różnica w twardości zawieszenia między B6 + ori springi i B6 + springi RS jest prawie żadna (niewyczuwalna dla kogos kto o niej nie wie :zlosnika w jakości prowadzenia i wyglądzie :zlosnik: IMHO znaczna 8)
Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
No to mam zagwozdkę.
W ASKO na Ostroroga mechanik polecał mi Sachsy (270 zł z wymianą) i to w dodatku taniej niż KAYABę (285 zł), natomiast w innym serwisie (Auto Blak) polecali właśnie KAYABę i też za 270 zł (220+50 montaż). To które wybrać?
Samochodem jeździ głównie żona, więc obniżanie i utwardzanie nie wchodzi w rachubę, poza tym wielkich prędkości też nie osiąga. Z drugiej strony to kombi strasznie się buja i przyciera osłoną silnika o wszystko co wystaje.
A może warto kupić amorki na allegro? Cena jest dużo niższa? Podpowiedzcie gdzie kupujecie takie rzeczy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TommyLeeZ drugiej strony to kombi strasznie się buja i przyciera osłoną silnika o wszystko co wystaje.
Zamieszczone przez TommyLeePodpowiedzcie gdzie kupujecie takie rzeczy.Leon FR 2.0TDI 170KM
Komentarz
-
Komentarz